بازار سنگ‌هاي قيمتي کشور تحت‌الشعاع ضعف بازاريابي است

«احمد بالان» در اين باره به خبرنگار ميراث آريا (chtn)، گفت: در حال حاضر عموم معدن‌داران، فروشندگان و صادرکنندگان اين مصنوعات اطلاعي از نياز بازراهاي جهاني و حتي قيمت دقيق کالاهاي صادراتي ندارند.

او ادامه داد: به دليل اينکه در رابطه با شناسايي سنگ‌هاي گرانبها تاکنون آموزش به صورت علمي صورت نگرفته، افراد به صورت تجربي و سليقه شخصي اقدام به شناسايي و قيمت گذاري اين نوع کالاها مي‌کنند.

مديرکل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي افزود: فقدان نيروي کارشناسي ويژه و آزمايشگاه براي بررسي و قيمت‌گذاري جواهرات صادراتي در گمرکات کشور نيز موانعي را پيش پاي اين بخش قرار داده است.

مدير کل امور بازرگاني معاونت صنايع‌دستي تصريح کرد: به گفته کارشناسان، کشور ما براي اينکه بتواند به سهم بيشتري از تجارت جهان دست پيدا کند بايد بيش از پيش زيرساخت‌ها را در جامعه آماده کند.

«بالان» با اشاره به اينکه ايجاد ظرفيت‌هاي جديد، انجام اصلاحات ساختاري در سطح اقتصاد ملي که متناسب با اهداف توسعه صادرات باشد از جمله اين اقدامات زيرساختي است، اظهار داشت: همچنين در بخش صادرات، به خدمات جامع زيربنايي، فني و حمايتي متناسب با رويکرد بين المللي و تجارت کشورهاي موفق نياز داريم.

به گفته اين مقام مسوول صنايع‌دستي ايران علاوه بر خاص بودن طرفداران عمده‌اي در سطوح بين‌المللي دارد.

او تأکيد کرد:‌ در کل صنعت طلا و جواهر به خاطر ويژگي‌هاي خاص، جذابيت لازم را براي سرمايه‌گذاري را دارا است و با توجه به مزيت رقابتي، توسعه صادرات آن مي‌تواند يکي از بهترين راهکارها براي بهره‌برداري بهينه از اين سرمايه‌گذاري‌ها باشد ضمن اينکه توجه به صادرات اين بخش، در توسعه اشتغال نيز مؤثر خواهد بود.
111/

انتهای پیام/

کد خبر 1390062624